torsdag 16 september 2010

Blabla blaa

Idag så tog jag lite "ledigt" på dagen för att åka till Söderbärke. Jari var ju ändå på jobb i Falun, och hade fått låna en bil av sina föräldrar.
Hade tänkt att ta en ridtur på Valle Vallson, men det regnade duktigt och att rida en sjöblöt kuse är inte så roligt.
Tog istället en sväng i skogen för att kolla om kantarellerna jag och Jari plockade för ett tag sedan hade kommit upp igen.
Jodå... det hade de gjort. Plus en miljon trattkantareller och trumpetsvampar. Torka, torka.
Sedan bar det av in till storstaden Ludvika med mor.

Appropå något helt annat.
Det är inte så många som jag känner som vet att jag är ett ganska stort fan av Weeping Willows (det kan man inte tro va? ;)) och i somras hade jag äran att få se Magnus Carlson & The Moon Ray Quintet.
Magnus Carlsons sidoprojekt är en aningen mer jazzigt än självaste Weeping Willows, men me like.

2 kommentarer:

Wicked sa...

Blue and alone aka pistvakt är grymme bra!!

Nanna sa...

Ja, det är en av de bästa med Weeping Willows. :)