torsdag 29 september 2011

Less

Ibland blir man så otroligt less på att ens försöka ha ett företag när det blir så mycket merkostnader på grund av andras inkompetens.
Nu har jag kommit in i en period igen när jag haft mycket problem med Posten.
Jag har nog haft en sex kunder som inte har fått sina saker som jag har skickat ungefär vid samma tillfälle.
Var har de tagit vägen? Det blir ju så väldigt dyrt för mig när jag måste ersätta allt.
Och idag fick jag mail av en annan kund som hade fått ett sönderrivet kuvert + att flera lager med silkespapper som var virat runt örhängena var trasigt, så ett par av örhängena hade ramlat ur... = jag måste ersätta.
Nej, less blir man.

Kanske att Posten inte skulle vara lika intoleranta om de inte hade monopol på marknaden.
Kan ju säga att om det är lite större paket så skickar jag med Schenker. Det tar någon dag längre att komma fram, men man vet att det kommer fram. Och man vet att det kommer fram helt.

2 kommentarer:

Wicked sa...

Du har ju DHL oxå.. men du får väl skicka rekat annars.. lite dyrare men då har du ju garantier på att det kommer fram..

Nanna sa...

DHL har jag aldrig provat faktiskt. Har inte riktigt fått grepp om vad de kostar.