fredag 14 oktober 2011

Frågor

Lite frågor som jag snodde från Ramonas blogg. :)

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan 2007 tror jag. Först på blogg.se och sedan på blogger.com sedan 2008.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
23 stycken (Jisses!). Men bara 7-8 stycken av dem uppdaterar dagligen, eller några gånger i veckan.
De flesta bloggar jag följer ser jag ju när de uppdaterar och går då in.
Jag har även ett par andra bloggar, Maria Montazami och en bekants blogg (som inte vill visa för alla), som jag inte har med i listan.

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Hmm... 7 är väl kanske rena "dagboksbloggar", nu vad det är, och sedan är det 4 som är rena ämnesbloggar.
De andra bloggarna är väl en blandning.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag väl. Har ju mest foton så...

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, försöker att inte vara allt för privat.
Men ibland om jag blir lite väl irriterad över något kanske det blir lite väl personligt.


6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
Visst bloggar man för att få bekräftelse.
Men man bloggar ju även för att det är roligt, och att det kanske är roligt för folk man känner som man inte träffar så ofta vet vad man gör.


7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej. Har börjat följa de flesta bloggar från folk jag redan känner.
De få bloggar som jag följer av folk jag inte känner kommer jag inte att träffa heller.

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?Haha... Vet inte riktigt hur det skulle kunna vara skadligt. Men det beror väl på vad det är för människa.
Finns ju vissa människor som är lite väl personliga som alla i hela världen kan läsa.
Vet speciellt en blogg som jag har läst ett par gånger. Skrivet av en tjej som har borderline. Hon är väääldigt personlig och pratar vitt och brett om folk. Kan nog såra många om man känner henne. Vilket jag inte gör...
Sedan finns det ju vissa som har bloggar och blir kända, vilket verkar stiga dem över huvudet.
9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?Inga nackdelar alls. Man bestämmer ju själv över den så.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja kanske. Har ju redan bloggat i 4 år så.

Inga kommentarer: