söndag 26 april 2009

Skogstur

Jag och Ramona var ute en tur i skogen. För att en mer beskrivning på vad vi gjorde, besök hennes blogg.

Vi tuffade i alla fall ut i skogen. Först egentligen för att kolla på den lilla stugan här ovanför.
Men sen bestämde vi oss för att kolla in någon lite skogsväg... alla som känner mig vet ju att jag gillar skogsvägar..
Ramona föreslog en som vi brummade in på. Parkerade bilen och vandrade en fin gammal traktorväg, eller fornväg eller vad det nu var.
Där inne i skogen hittade vi en ganska bisarr liten göl med döda träd i. Jag trodde först att det var en "buffer" som hade tuggat ned några träd... men det var bara vatten just där.
När vi stod vid den lilla gölen så hörde vi konstiga vrål. Man blir ju alltid lite nojig när man är mitt ute i skogen.. haha.
Vi började gå lite runt gölen och hörde plötsligt en tupp! Vad fan, tänkte vi och knatade vidare...



Sen såg jag något rött uppe på kullen och Ramona spatserade med stora steg ditåt. Tuppar i ett skjul mitt ute i skogen, ja... måste ju undersökas.

Tomtar fanns det också.


Det visade sig att det var ett par som bodde där uppe med ca en miljon fåglar i (duvor, gäss, undelater, höns m.m.). De var jättetrevliga och vi fick en visning av den lilla gården. :)




3 kommentarer:

Martin sa...

Måste säga att jag är lite avis, jag har alltid velat se en riktigt skogstomte ute i skogen!

Nanna sa...

Hihi... det finns nog i Forserum med om du tittar efter riktigt noga. :)

Unknown sa...

Vilka härliga ställen ni har hittat på. Bilden på grodan är jättefin!