tisdag 23 februari 2010

Falerande dator


Efter ett tag med bråk med datorn så kommer jag ut på Internet igen. Vet inte vad det är för fel på fanskapet, men plötsligt klipper den av mig från Internetåtkomsten.
Kanske så tycker den att det är slutsurfat för min del, eller så håller nätverkskortet på att rasa samman.
Nu sitter jag fast i en sladd i routern. Hjälp, stationär dator! Jag som brukar flytta runt mig på de 20 kvm (mellan skrivbordet och sängen).

Det har även blivit några fler Oscars-nomineringar de senaste dagarna. Och jag behöver inte ens skriva att jag tycker de är fruktansvärt tråkiga, för det förstår ni nog redan från början.
MEN, det har faktiskt varit ett par skapliga filmer i alla fall.
Vi har sparat på ett par "storfilmer" som Inglorious Bastards och District 9.
Och en film vi verkligen hoppas på att vi inte hinner se är The white ribbon. En tysk, svartvit film på 2.20...

Coraline - Bra, animerad film!
Nominerad i kategorin:
Bästa animerade film

Crazy heart - Handlar om en nedsupen countrysångare. Helt okej faktiskt.
Nominerad i kategorierna:
Bästa manliga huvudroll, Jeff Bridges
Bästa kvinnliga biroll, Maggie Gyllenhaal
Bästa musik, orginalmusik

The hurt locker - Handlar om soldater i krig. Man får verkligen en annorlunda bild hur soldater har det.
Nominerad i kategorierna:
Bästa manliga huvudroll, Jeremey Renner
Bästa foto
Bästa regi
Bästa redigering
Bästa musik, orginallåt
Bästa film
Bästa ljud
Bästa ljudmix
Bästa manus

In the loop: Bara tråkig. Brittisk "komedi", vet inte ens vad filmen handlade om.
Nominerad i kategorin:
Bästa manus

The last truck - En dokumentär om arbetarna på GM-fabriken som lades ned. Helt okej story, men illa filmat.
Nominerad i kategorin:
Bästa kortdokumentär

El secreto de sus Ojos - En tråkig, tråkig, tråkig spansk drama. Även denna film vet jag inte ens vad den handlade om. Något om en mördare och en författare.
Nominerad i kategorin:
Bästa utländska film

Sherlock Holmes - Mycket snygg film, och överraskande bra! Klart vinnande kostymfilm.
Nominerad i kategorierna:
Bästa scenografi
Bästa musik

A matter of loaf and death - Wallace och Gormit. Helt ok.
Nominerad i kategorin:
Bästa animerade kortfilm

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, oj, många filmer blir det! ;-)
Har inte du min "dong", så att du kan surfa mobilt?

Nanna sa...

Oj, ska kolla efter den.