torsdag 25 februari 2010

Julie and Julia


Idag såg vi filmen Julie and Julia.
Den handlar om en tjej som lider av en 30-årskris.
Hon kommer då på idén (eller hennes man) att hon ska laga 524 rätter ur Julia Childs kokbok på 365 dagar. Vilket är ett gigantiskt projekt.
Varje dag när hon har lagat en eller flera rätter ur kokboken så bloggar hon om hur det gått, och även om Julia Child och Julies egna liv.

En mycket intressant och rolig film. Meryl Streep gör rollen som Julia Child strålande. Låter precis som henne på pricken.

Och jag tycker även att jag fick motivation att vilja göra något.
Det skulle vara så roligt att ha en "meningsfull" blogg om en specifik sak, istället för denna ganska meningslösa.
Det är ju roligt att skriva, men vad ska man skriva om? Vad vill folk läsa om?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker att de roligaste bloggarna att läsa, är de som är som bloggarens dagbok. Där man får ta del av personens liv: kärlek, sorg, drömmar, lycka, ilska m.m. Vardagliga berättelser om känslor, tankar och drömmar. Det är ju det som är livet! :-)

Forssa sa...

Jo, i och för sig. Men man vill ju skriva det ändå på ett bra sätt så att folk blir intresserade. :)

Unknown sa...

Ja, det gäller att hitta ett intressant sätt att berätta. Känslor och tankar är svårt att beskriva i ord, men det är kanske det som är utmaningen. :-)

Anna M-L sa...

Med tanke på att din blogg är en av de väldigt få som jag följer så måste den vara nog intressant som den är! ;-)

Jag tror att man ska skriva om det man VILL skriva om... inte vad man tror att andra vill läsa. Det gäller både om man skriver fiktiva berättelser eller bloggar...

Kram!

/Anna

Nanna sa...

Självklart måste man skriva om något man vill skriva om, annars blir det ju aldrig bra skrivet.
Men jag tror också att man måste komma på vad man vill skriva om. :)