tisdag 31 augusti 2010

Gummistövlar


Nu har jag hittat ett par nya gummistövlar.
Hade en gång i tiden ett par andra gummistövlar. Men efter flytten så har jag ingen aning om de ligger i en kartong i Söderbärke, i Kvarnsveden eller om de är kastade. (Rejält trött på kartong-boende... :/)
Jag fattar inte att det inte går att hitta ett par fina gummistövlar till ett vettigt pris. Om man skulle ha ett par som ser hyfsade ut så gick de på minst 400 kr. Så rik är jag inte så att jag har råd att betala 400 kr + för ett par gummistövlar.

Hittade i alla fall ett par rutiga som såg lite käcka ut...
Man ser väl alltid ut som en tönt i gummistövlar, och då spelar det väl egentligen ingen roll hur de ser ut.

Det är svårt att hitta regnkläder i huvudtaget åt vuxna. Vet inte hur länge jag letade efter en regnjacka i galonmaterial. Hittade en svart regnjacka, men har fortfarande inga byxor.
Man ska väl vara hipp och sitta inne i sin lägenhet och glo när det är blött ute.

5 kommentarer:

Matilda sa...

Våga vägra hipphet - fram för fler gummistövlar!

Du skulle sett mig häromdagen när det regnade här i stan. Då var bonnjäntan och uträttade ärenden på ett köpcentrum iklädd gummistölvar. Jodå, då gav jag allt folk nåt att titta på!

Kristina sa...

Så klart att man använder regnkläder och gummistövlar. Jag är hellre torr än hipp!

Unknown sa...

Klart att man ska ha gummistövlar och regnkläder! Dom där rutiga är ju dessutom jättefina! Ibland är det faktiskt riktigt skönt att kunna vara ute när det regnar - utan att bli blöt! :-)
Istället för att bo i kartonger, kan du ju flytta över prylarna till huset, så har du dom på ett ställe i alla fall. ;-)

Nanna sa...

Ja, men varför är det så svårt att hitta då? :p
Jag går också hellre runt i regnjacka och gummistövlar än blir sjöblöt. :)

Mamma - Måste vara nära kartongerna if jag ska ha något...

Christian Thomasson sa...

Hej! Klart man skall ha gummistövlar och galonkläder när det regnar. Det är en hederlig kunskap som går förlorad när allt skall vara så hippt.
galonkläder kan du köpa på www.kanotcentrum.se och deras shop http://kanotcentrum.jetshop.se/