onsdag 9 juni 2010

Puh


Mycket jobb nu innan vi ska åka till Halmstad och fira student nummer 3.
På vägen ned ska vi förbi Eksjö och hälsa på Mattias med familj, skoj!

Igår skulle vi ju ha lämnat Eskil i Söderbärke, men kom på vägen på att vi hade glömt honom hemma.
Vi lämnar honom på torsdag förmiddag istället.

Vi har även kollat lite efter hus på sistone och hittat ett som ser ut som ett lämpligt på hemnet.se.
Ett litet trähus på 80 kvm, perfekt för just nu. Men vi är lite nervösa att det ska vara något fel på det då det är ganska billigt.
Orkar inte bo kvar på detta ställe. Det är som att bo med en flock dagisbarn.

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe, hur man nu kan glömma en stor katt. ;-)
Hoppas att huset passar er, annars får ni väl låna vårt ett tag, bara för att komma bort från "dagiset" alltså. ;-)

Anonym sa...

om det är det röda huset i Tälnbäcken så köp det INTE!

Nanna sa...

Varför inte?

Anonym sa...

bara ett råd...

Nanna sa...

Nähä, men vad trevligt att du säger det! *SUCK*

Ida sa...

vilket läskigt anonymt råd men man vågar väl inte annat än att följa de. Eller ?

Nanna sa...

Jag tänker i alla fall kolla på huset och bilda min egen uppfattning, om personen i fråga inte har något vettigare att skriva.

Unknown sa...

Jag undrar varför man skriver anonymt på en blogg och rekommenderar att man inte skall köpa ett hus.
Om någon vill Nanna och Jari väl och skona dem från att köpa ett dåligt hus, vore det väl bättre och maila eller ringa och tala om vad man vet är fel med huset.
Dessutom vill ju inte ens anonym svara på varför de inte skall köpa.
Mycket märkligt i mitt tycke.
Klart ni ska se på huset och bilda er en egen uppfattning!

Karina sa...

Ja, om huset är fallfärdigt eller mögligt eller förhoppningsvis jättefint så vill man ju se det med egna ögon oavsett om man köper det eller inte.

Nanna sa...

Ja, precis!

Anonym sa...

vill inte säga mer än att jag har egna dåliga erfarenheter av det huset! Men jag tycker absolut att ni ska åka och titta på det för ni kanske gillar det ändå :)

Nanna sa...

Vadå dåliga erfarenheter? Du kan ju säga på vilket sätt isf.

Anonym sa...

jag villebara vara snäll och varna er att vara lite vaksamma när ni åker på visning... av privata skäl kan jag inte delge de dåliga erfarenheterna men som sagt... ge huset en chans om ni verkligen vill ah det...

Nanna sa...

Är man inte alltid vaksam när man ska på visning?
Huset är ju liksom från 1921 så...
Blir bara lite irriterad när du skriver en sak, och sen inte skriver något mer...