lördag 3 juli 2010

Peace & Love, dag 4


Hemma efter dag fyra på festivalen.
En riktigt bra dag må jag säga!
Började med att lyssna på underbara Kultiration (Wicke!!) som gjorde mycket bra ifrån sig. Något annat kunde man kanske inte ha räknat med.
Vi hann även se lite Patti Smith (Because the night). En låt såg vi....

Vi skuttade vidare och såg skiiittråkiga The Hives.
Nikola Sarcevic däremot var riktigt, riktigt bra! Roligt när de spelar på sån liten intim scen som han gjorde. Jag kände mig en aning lyrisk efter den spelningen.
Magnus Carlsson spelade ju innan på samma scen, men inte lika bra framträdande.

Efter Nikola så stötte vi på Mariah och Stefan och sprang vidare mot en toppenkonsert med The Ark. Över förväntan! Även om man inte är ett stort fan av dem, så var det sjukt roligt att se.




5 kommentarer:

ida sa...

vi såg ju the ark på skansen i tisdags. Visserligen bara rep men de är bra. Ett band man kan lyssna på även om man inte är jättefan

Wicked sa...

haha bra dom ska jag verkligen glotta på när dom kommer hit! Hoffmaestro kommer ju även dom, vill minnas att du gillade dom med? Magnus Carlsson från weeping willows???

Nanna sa...

Javisst är det så Ida. Och de gjorde verkligen en show av det hela.

Mattias - Hoffmaestro är bra! :) Bästa konserten hittills på P&L må jag säga.
Japp, Weeping Willows.

Wicked sa...

då kan ja säga att jag är avis för ja gillar han Magnus skarpt..

Nanna sa...

Han lät dock rätt annorlunda med sitt "band". Lite mer åt jazzhållet.
Men det var bra!