söndag 13 mars 2011

30 års-kalas






Får tacka Anna, Patrik, Mariah, Sofia, Sofia, Anders, Matias, Mathias, Björn och Jari för en trevlig kväll igår.
Det blev taco till mat, och sedan lite Melodifestival och tjöt.

När man blir 30 till åren och ställer till med kalas och ska bjuda in vänner så börjar man onekligen fundera på vänner man har haft och har under åren.
Många har man tyvärr tappat kontakt med helt, och andra träffar man av andra skäl väldigt sällan.
Alla som var med igår har jag känt i ca 2 år som mest. Och jag är glad att jag har fått dem som vänner. :)

När jag var liten så lekte jag väldigt mycket med Karin, Elisabeth, Mariell, Marie m.fl.
Ingen av dessa har jag inte direkt jättemycket kontakt med idag. Även om jag ibland pratar med Karin och Elisabeth och vi är vänner. Och Mariell har jag lite koll på över det där Facebook.
Det är ju vänner som förmodligen kommer att hänga med hela livet. :)

Under gymnasietiden så hängde jag väldigt mycket tillsammans med Åsa, Anna E, Anna J, Daniel och Anke.
Ingen av dessa har jag tyvärr heller mycket kontakt med idag. Och detta beror väl på att jag flyttade efter gymnasiet, och även många av dem flyttade iväg.
Ett par av er har jag nog inte träffat på 10 år, och en annan har jag en årlig fika med.
Vi hade mycket roligt för oss under gymnasietiden och jag kan sakna er.

Sedan har vi hela Jönköping/Eksjö-gänget som jag träffar alldeles för sällan, och det av ganska naturliga skäl.

Det jag vill komma med detta är att det är så tråkigt att tappa kontakten med gamla vänner.
Men det är även mycket roligt att få nya.
Det är livets gång, även om man ibland saknar sina gamla vänner också.

11 kommentarer:

Wicked sa...

Bra vänner tappar man aldrig även om det tar hundra år mellan gångerna... =)

Nanna sa...

Nej, exakt så är det. :)

Unknown sa...

Sötaste Eskil - vad är det i glaset tro? ;-)

Nanna sa...

Juice! Han var helt tokig i det. Men jag vet inte hur bra det är för en katt att dricka juice.

Unknown sa...

Märkligt, katter brukar ju inte gilla citrus, men det kanske var någon annan sorts juice? Är nog ingen fara, om dom inte dricker jättemycket av det.

Nanna sa...

Var någon blandning med apelsin, äpple och så.
Han grimaserade efter varje slick.

Unknown sa...

Tokiga lilla kissen! :-)

Anna sa...

Tack själv för en trevlig kväll!

Sofia sa...

Tack för ett mysigt kalas!! Inge magsjuka efter Melodifestivalen i år?? :)

Nanna sa...

Haha, nej vi har sluppit magsjuka hittills iaf. Men vem vet, imorgon kanske. ;)

Daniel Thollin sa...

Jo vi umgås på tok för lite nu förtiden. En årlig fika är lite snålt, men du & jari är välkomna till Uppsala om ni vill under våren/sommaren. Grattis i efterskott till 3.0. förresten :)