onsdag 25 maj 2011

Vintagetygletande





Innan Jari åkte iväg till "jobbet" så gick vi ned mot Skansen och åt en glass och fotograferade en social ekorre.
Sedan tog jag tog båten över till Södermalm för att kolla in lite vintagebutiker.
Jag hittade inga tyger alls, men en del coola affärer. Det var framför allt en butik som var riktigt häftig. Om man tänker sig hur det ser ut hemma hos en "horder", fast i en butik. Högar med kläder. :D Det var så man tänker att en riktig vintagebutik ska se ut.
Men hon hade mycket fint, och hon som hade butiken var mycket trevlig. Dock så skulle jag ju inte ha kläder så...
Den ligger på Hornsgatan och heter Rost om ni vill kolla in den.

Jag ska försöka Googla lite mer specifikt på vintagetyger, så får jag se om jag hittar något.

2 kommentarer:

Karina sa...

På Tradera kan man hitta urläckra påslakan från 1960-70-talet, en del i kanonskick, om man är ute efter vintagetyger. Nackdelen är att de är så populära att prislappen kan rusa iväg.

Fast du kanske redan har sett dessa på Tradera?

Nanna sa...

Japp, har sett en del på Tradera. Men du säger blir de ofta dyra.