onsdag 28 april 2010

Henna


Nu har jag färgat håret med henna för första gången i min livshistoria. Intressant.
Köpte den på en affär nere på stan, och instruktionerna var näst intill obefintliga.
Stod lite att man skulle torka håret med smeten i och så vidare. Valde istället att surfa runt efter lite information om hur man skulle göra.
Så det blev en blandning av vad som stod på förpackningen och vad som stod på Internet. Det verkade ju finnas en miljon olika teorier om hur man skulle göra.
Håret blev rött i alla fall, och det var ju tanken. Bara hoppas att det inte har ramlat av tills i morgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Då måste jag fråga vad du köpte för märke? Den hennan jag alltid använder har enkla och tydliga instruktioner..
Och varför skulle håret ramla av!? Henna är en ren naturprodukt av enbart torkad ört, det är kemikalier i hårfärg som man kan tappa håret av!

Nanna sa...

Jag köpte en på en utrikisk butik nere på stan. Det är säkert inga fel på den.
Det var ironi att håret skulle ramla av...

Anonym sa...

haha ja då är det inte så konstigt! Jag köper hennan på hälsokost, känns mer seriöst och säkert..
Vad fick du betala för en kartong på den affären??

Nanna sa...

Säkert är det säkert... Det var hon på Kiribati (eller vad den heter) som sa att det var många som köpte där.
39 kr.

Anonym sa...

Kiribati?

Ume-Anna sa...

Bildbevis? :-D